marți, 30 septembrie 2014

Statistic vorbind...

...suntem niste amarate de cifre care dau bine la matematica finala.
x% dinre noi suntem asa, y% dintre noi suntem altfel, z% suntem zodia varsator si q% suntem atei. Ce de explicatii si ce de ecuatii! Si daca y% prefera filmele romantice, iar x% prefera filmele SF, restul de 0,1% nu prea sunt relevanti daca tot nu si-au ales tabara. Ah, da, am uitat sa mentionz procentul alora care-s unici si irepetabili. Pentru ca fereasca sfantu' sa fim comuni si banali si anosti.
Exista atat de multe clisee incat mi se pare greu de crezut ca ar exista cineva care sa n-aiva sablon.
Sablon existential.

Daaar...cand vine vorba de impartasit experiente trebuie musai sa "faci ce simti, pentru ca...asa TREBUIE". Si, mai trebuie sa "iti asumi" pentru ca, altfel, esti mai putin om. Mai putin stereotip, mai putin cliseu. In rest...nu esti o enigma, esti doar ceva deja fumat, deja trait, deja invatat.
Culmea ca doar greselile sunt deja facute, lectiile ne apartin si sunt personalizate. Alea sunt unice.
Trebuie sa te ancorezi in moment, trebuie sa traiesti clipa, trebuie sa nu ai asteptari, trebuie sa nu existe reguli, trebuie sa cauti pozitivul in tot si in toate, trebuie sa iti asumi riscuri, trebuie sa...
Trebuie sa fii diferit si sa nu vrei sa fii diferit ci sa cauti sa fii NORMAL.
Normalul ala stabilit de statistici.

Perfect! Doar ca nu apartin niciunei reguli, nu ma regasesc in nicio statistica, nu inteleg normalul si, se pare, ca nu vreau sa-mi invat lectiile.
Izolati-ma pe o insula a celor care dau cu virgula. Va rog, nu-mi admirati anormalul fara sa il fi carat nitel in spate. Nu-mi invidiati fericirea inainte sa va fi bucurat putin si adevarat de ea.

Evident ca nu exista raspunsuri. Trebuie doar sa-mi castige curiozitatea sau sa-mi subjug lenea de a afla ce mama naibii se afla dincolo. Dincolo de CE Cristina? Dincolo de ...nu stiu. Dincolo de "te inteleg si te accept". Dincolo de oamenii care ti-au pus deja o stampila, de parca ai fi o bucata de carne acceptata de institutia sanitaro-veterinara. Vorba aia, esti proaspata si nu prezinti riscul de indigestie.
"Ba, da-s beteaga, nu ma consuma asa"
"Stai linistita...in cel mai rau caz te vomit sau te cac"

CLISEU

Niciun comentariu: