marți, 2 decembrie 2008

Tigara de dupa...

...weekend.
A fost un weekend atat de lung si placut, incat simt nevoia acuta de-a fuma o tigara si de-a contempla postum.
Razand de aglomeratia tipica inceputului de sfarsit de saptamana, departe de-a planifica "o evadare" din cotidian, am decis sa nu facem nimic...concret, sau mai pe sleau, sa facem ce vrem.
M-am saturat de munte, chiar si de mare, de impachetat, despachetat, pentru o alergatura de cateva zile in care sa cauti relaxarea cu orice pret.
Sa fim seriosi, mancarea, somnul, linistea, umorul, chiar si amorul pot fi mai bune in orasul tau (ei bine, nu-i chiar orasul meu) la resedinta proprie.
N-am stat doar in casa, mi-am invins lenea si dragostea de asternuturi, am iesit la plimbarici nocturne si cetoase prin Bucuresti.
Sambata chiar am facut un drum mai lung, pana la Pitesti, unde-am savurat o masa copioasa, si-am ascultat o muzica excelenta. Nu-mi amintesc sa fi beneficiat de ambele in ultima vreme prin vreun local. Ori e muzica proasta si mancarea buna, ori viceversa. Intr-un colt de Pitesti, am zabovit cateva ore degustand de la aperitiv la desert (si altele incluse) pe ritmuri placute auzului.
Duminica am avut senzatia de vineri, lenesa, cu nasul in perna pana mult dupa pranz...cu o cafea mare cu mult lapte, care mi-a sters botul ciufut de somn.
Am uitat sa mentionez franturile de shopping din toate zilele libere... N-a fost magazin in care sa nu intru si sa nu-mi lipesc ceva de degete...sau poate ar fi mai corect sa spun ca mi-am golit de fapt portofelul? Ce mai conteaza? Tentatiile au fost multe, de la decoratiuni cu specific de Craciun, multe si diverse, la cosmetice, si accesorii vestimentare. Din toate cate putin, pentru ca merit!
Am lenevit in cafe Luis, cea mai romantica cafenea in care-am pasit pana acum..Muzica fina, ceai excelent, tort cu muulta ciocolata, si vorbe dulci.
Am decretat: a venit anotimpul cafenelelor, carciumilor mici si cochete, vin fiert, ceai aromat, muzica relaxanta, si poate o narghilea cu pepene galben...ca nu m-am putut abtine.
Oamenii cauta locuri linistite, colturi ce par rupte de lume, si socializari benefice pentru suflet.
Evident, n-am mers la vot!
De ziua romanilor, m-am trezit cu o cana mare de cafea cu scortisoara, si-o briosa cu afine...
"La multi ani romanco!"
"Asa sa fie!"
Eram sigura ca spre seara o sa fie nebunie in oras...Ca si anul trecut, ca si acum doi ani...
"Vor inaugura luminitele..." gandeam cu voce tare.
Fara prea multa tragere de inima am zis hai sa dam o tura "de centru", aruncam un ochi la toata poleiala comerciala ce-o fi rasarit peste noapte in vitrine...
Pas de tout!
"N-o fi iesit cine trebuie la alegeri?"
Bucurestiul transmitea 1 Decembrie prin cateva steaguri atarnate... Am vazut chiar si ca au renuntat la oribila aratare (metalica) ce se vroia "cel mai inalt pom de Craciun din Europa" de anul trecut de la Unirii... Cativa pomi asteptau in bezna podoabele... Ornamentele se zareau atarnand tacute si gri, dar nu palpaiau decat ici si colo unele...
In schimb...palpaiau mai multe ecrane gigant, cu leduri anuntand Cocor 2008... Tehnologie...Din punctul meu de vedere total inutila...dar, ce stiu eu?
Oameni multi pe strazi, probabil din aceleasi motive ca si noi...Or fi fost si ei dezamagiti?
Eu mi-am declarat "Sezonul sarbatorilor de iarna" deschis. Vreau colinde, cadouri si mancaruri traditionale... Asta inseamna pentru mine luna sarbatorilor de Iarna... Oameni dragi aproape, ganduri bune, suflete deschise, si bucurie...
Am scos din sertare sosetele de Craciun, lumaricile cu specific, ascult si fredonez colinde...
Daca e sa dau de vreun ziar, sa deschid vreun TV, sa casc urechile la lume am sa aud despre "criza financiara" si-am sa vad fete triste si incruntate...
Asa ca...fumez, dupa weekend...

Let it snow (poate dau astia drumul la patinoar) !

2 comentarii:

Anonim spunea...

Nu-mi vine sa cred, chiar de dupa... weekend?

Sabbra spunea...

De dupa... toate honey :P