miercuri, 10 decembrie 2008

Nemultumiri de moment

Ce ma nemultumeste?

Aglomeratia din oras! Incredibil! Nu credeam sa ma mai surprinda vreodata multimea din Bucuresti. Pardon, gloata!Turma! Vreau sa urlu si sa-i bat pe toti!
N-am mai mers cu metroul de ceva vreme...insa nu ma asteptam la o debandada de asemenea proportii.
La Unirii, n-aveam nici carte sa citesc, asa ca ma uitam tamp, mancand o merdenea. Urc in tren, bag nasu-n fular. In stanga doi racheti, vorbeau pi dulshili grai, mari cat bradu, fetze de recuperatori. Ridic ochii spre ei...ii plec repede...In dreapta doua fufe. De vreo cinspe' ani. Ascultau manele pe telefonul mobil, si trageau ochiane rusnacilor. Scartaia maneaua de-mi spargea timpanele. Ele plescaiau guma si chicoteau clipind stupid din genele cu prea mult rimel.
Tineau telefonul in aer...sa "destinda" atmosfera. N-aveati casti toantelor? Dati banu (sau platiti in natura) pentru telefoane ultima generatie, da n-aveti o suta de mii pentru o pereche casti?
Ghinionul meu tinut trei statii. Clar ca adi de vito n-are organe genitale. Altfel nu-mi explic guitzatul trist.
La intoarcere, tot trei statii, aglomeratia era de ordinul science fiction. Ma asteptam sa cedeze trenul.
De la Unirii I la Unirii II am facut 20 de minute. Pasi mici de chinezoaica chinuita pe tocuri de 10 centimetri. Oameni, oameni, oameni! Ma uitam dupa un chip frumos...Nici vorba!
Gata, nu mai sustin ca traiesc in Bucuresti. Traiesc in Romania. Orasul Romania. Capitala a devenit locuita de 20 de milioane de romani. Toti s-au mutat aici. Periferia e pe la Satu Mare. Centrul e la kilometrul 0. Avem cartiere gen Alba Iulia, Iasi, Craiova...
Mergeam pe strazi cu ochii in vitrine..."Las' ca ajung eu acasa, si scriu de toti astia, uratii, nesimtitii, ma descarc!"
Ajung la pasajul Universitate. E renovat. Frumos. Nou, luminat, alunecos, un brad in mijloc si colinde rasunand. Colinde d-ale mele, de la Marmu. Vine Craciunul! Am renuntat la frustrari pentru cateva clipe. Sa fim mai buni. "Nu te muta de-aici, ca tot aglomerat o sa fie" mi-am zis.
Am grabit pasul spre casa, cu drag ca ma ascund in locul meu cald si frumos.
Ajung.
N-am caldura!Au oprit-o!De ceeee??? Afara e cel mai frig! Am bagat iar caloriferul electric in priza...
Bine macar ca am apa calda! Macar atat...

3 comentarii:

Leo spunea...

Da' ce-ai facut bre, ti-ai luat masina?

Sabbra spunea...

Of of of mai Leo :) N-am scris acu doua aticole cat de impotriva traficului si-a masinilor sunt?Nu mi-am lut, si nu-mi voi lua.
m-am mutat :) pi shentru :)

Anonim spunea...

bine ai venit in capitala. cand io povesteam zilnic dimineata la cafea (ah, tu nu ajungeai) peripetiile mele zilnice cu plebea ... D'oh.
bine ca ai aterizat si tu acum la final in pasajul universitatii. cat praf si mizerie am inghit pana sa'l vezi tu asa luminos, si cate frici ascund in sufet cand ma gandesc ce patinoar va fi la prima zapada .. dar ma e pana atunci, nu ? :))
hai sa emigram in Americaaaaaa, hai sa emigram in America dadadada ... (e tot ce am retinut din catec dar cred ca e esentialu), si nici asta nu mai e o solutie in circumstantele date.
ce putem face ? ridicam din umeri si mergem mai departe fluierand cu mainile varate'n buzunare !
sa traim sa ne reauzim !

SM