miercuri, 10 martie 2010

Principii de viata

O noua leapsa primita de la vulpita Lia. Leapsa existentiala este foarte interesanta si pune pe masa principiile dupa care te ghidezi in viata. De fapt cele mai importante 10 principii in functie de fiecare dintre noi.
Prima oara m-am gandit la zecile de oameni care sunt numiti de societate ca fiind "fara principii" si cum ma intreb adesea daca regula e un alt sinonim pentru principiu? Nu deviez de la subiect pentru ca e foarte cunoscuta opinia mea despre oamenii subjugati de reguli. Insa cateva indicatoare de morala, de bun trai, admit ca sunt necesare.

Iata cele mai importante 10 (care ma reprezinta):
1. Sufletul. Ma las ghidata ce ceea ce simt, de CUM simt, cat percep, cata informatie pot sa citesc (sa vad/sa descopar) ajutata de simturile cu care am fost inzestrata. Noi oamenii nu am ajuns sa ne exploatam nici jumatate din calitatile posedate dintr-un motiv simplu: lipsa de autoeducare. Daca invatam sa ne folosim sufletul ca o harta pentru drumul din viata (asumandu-ne evident si anumite riscuri) putem parcurge distante mari in beneficiul nostru.

2. Ordinea. Sunt o persoana cu foarte multe manii iar ordinea este una dintre ele dusa uneori pana la extrem . Mi-e teama sa-mi pun un diagnostic in acest sens, dar adevarul e ca sunt extrem de organizata. Exista o perfectiune proprie pe care mi-o impun in tot ceea ce fac. Este un principiu dupa care ma ghidez insa uneori tanjesc dupa o viata dezordonata in care sa nu simt mereu nevoia sa "fac ordine in dezordine".

3. Cunoasterea in amanunt. Chiar daca "in amanunt" inseamna sa disec la molecula situatii, oameni, ganduri, intamplari. Am o sete de cunoastere permanenta si ma simt intr-o continua competitie cu ceilalti. Vreau sa STIU tot (precum "copilul divin" al lui Bruckner), sa invat, sa descopar, sa identific, sa rezolv probleme. Deviem la fixism pe care incerc sa-l tratez deoarece fixismul nu e deloc un principiu cu care sa te mandresti.

4. Rabdarea... E adevarat, cei ce ma cunosc de mai mult de 3-4 ani vor rade copios. Insa in ultimii doi-trei ani am inceput sa cred cu desavarsire in rabdare. Sa imi doresc sa devin/sa fiu o persoana rabdatoare pentru ca intotdeauna asteptarea este rasplatita. Fiecare dorinta se implineste daca stii sa ai rabdare, fiecare intrebare isi are raspunsul - depinde cat ii ia sa ajunga la noi - sau cand suntem noi pregatiti sa aflam ceea ce intrebam.

6. Sinceritatea e un principiu pe care il am insa pe care nu l-am respectat intotdeauna. Foarte mult timp am fost coplesita de frica, am fost intimidata si mi-am creeat un univers paralel fiind nesincera cu mine in primul rand. Acum insa nu-mi mai e teama sa ma deschid, sa rostesc toate cuvintele, nu-mi mai e teama nici macar de oameni, chiar daca uneori ma feresc de ei.

7. Sunt o persoana dedicata/fidela. Merg alaturi de cineva, sau pentru cineva pana la capatul pamantului. Insa e valabil si viceversa. Pot sa ma dedic total unei persoane insa pot sa-mi folosesc aceasta dedicatie si pentru a nimici pe cineva. Dar mie-mi place sa-mi folosesc princiiile in scopuri pozitve.

8. Increderea e un principiu dupa care ma ghidez uneori inconstient. Intotdeauna cred in oameni pana la prima proba contrarie. Uneori cred prea mult... Nu pot sa incetez sa cred in oameni, lumea ar deveni un mediu ostil asa ca merg mult pe incredere la prima vedere :) Dar ma ajuta sufletul pentru ca am o calitate ; pot sa citesc "printre randuri" si pot sa citesc in mintea unui om foarte foarte bine, chiar daca-l vad pentru prima oara.

9. Iubirea. Sa iubesc cu fiecare molecula si sa fiu iubita de doua ori mai mult. Sa iubesc viata, sa-mi iubesc barbatul, sa-mi iubesc familia, sa iubesc iubirea, sa ma iubesc pe mine.

10. Ultimul principiu (mentionat aici) - desi nu cred ca e musai un principiu ci mai degraba o convingere folositoare - este usor neortodox (pentru cei ce catalogheaza) insa m-a ajutat de-a lungul timpului si am invatat sa-l folosesc pentru autoregenerare, pentru autoconservare si in general pentru a scapa de teama. Vorbim despre...egoism. O doza moderata de egoism pentru protectia mea personala. Doza suficienta sa-mi inspire putere si incredere in mine atunci cand e nevoie. Doza de egoism care sa ma trezeasca la realitate cand sunt euforica.Doza de egoism pe care uneori toti trebuie sa o avem insa prea putini admit asta.


Eu nu dau leapsa mai departe, ci rog pe toti cei ce-si permit un moment de sinceritate s-o preia :)

Niciun comentariu: