marți, 9 martie 2010

Ritualul mancarii bune

Am frunzarit tare tare multe bloguri si site-uri culinare in ultima vreme...
Imi este atat de dor sa ma ingrop in bucatarie si sa ma concentrez pe ceea ce fac iar la final sa vad fetele oamenilor cu burtile pline, complet incantati de ceea ce au mancat!

Lipsa de timp si de bucatarie complet utilata a facut din mine un sclav al restaurantelor sau, cand suntem acasa, punem in functiune aparatul de gatit cu aburi. Care nu e nici el de ignorat insa cand iti doresti un orgasm culinar trebuie sa ai la indemana un cuptor cel putin.
Am reusit totusi sa imbin utilul cu placutul si sa pot gati la aburi extrem de variat, am devenit inventiva cu hrana preparata la rece, sosuri reci, combinatii pentru salate, condimente si amestecuri de legume pentru abur.

Slabiciunea mea e jucata in rolul principal de paste. Cat de curand o sa pot prepara o portie de bolognese in propria casa, sper sa nu tanjesc dupa lasagna apoi...
O sa tanjesc dupa preparatele din carne la cuptor si enorm de multele elemente pentru care impletirea aromelor intr-un vas de lut bine incins este esentiala.
Dar in acelasi timp, prietenii mei sunt multi, si-am mai practicat gatitul in vizita. Care are urmatoarea reteta:
- alegem cu atentie tinta (sa ma alege tinta pe mine)
-facem publice intentiile (vezi ca gatesc si eu in uichend la tine/vino sa gatesti in uichend la mine)
- ingredientele dupa o reteta bine stabilita de subsemnata, (nu inainte de-a se fi consultat cu ceilalti meseni de ocazie) le voi lua eu pentru ca am ochiul format, dar dupa gust sa aveti pregatit unele maruntisuri: verdeturi, o ceapa, un usturoi, cateva picaturi de ulei, bulion, etc.
- bucataria trebuie pusa la dispozitia blondei unde devine brusc rege/regina si nimeni nu are voie s-o contrazica sau s-o ajute decat in chestiuni minore. (a fi prudenti la maniile scorpiei)
- rabdarea participantilor - toate felurile de mancare au deliciul garantat insa necesita un timp corespunzator si uneori direct proportional cu gradul de dificultate al retetei.
- degustarea (se face inainte de-a anunta glorios "masa este gata")
- invitatia la masa catre toti participantii (care trebuie sa fie prompti si sa nu se lase asteptati chiar daca si-au pierdut rabdarea!)
- cu siguranta complimentarea mancarii inainte, in timp ce si dupa, plus multiple insistente de-a face din aceasta ocazie un ritual, sunt absolut necesare

Sunt modesta cand spun ca sunt sigura de talentul meu intr-ale bucatariei , iar complimentele vor fi indelung savurate.

Asadar, daca va place reteta mea, nu ezitati sa o incercati, profitati de perioada aceasta in care sunt melancolica si plina de dor.

Niciun comentariu: