vineri, 17 aprilie 2009

Vinerea Mare

In ultimii ani am inceput sa percep (si eu) aceasta zi ca fiind una sacra...
Nu ma intrebati de ce, dar cand rostesc cu voce tare "Vinerea Mare" mi se face pielea de gaina...mi se pierd cuvintele in gat...
Ca un facut, imi propun de vreo 3-4 ani incoace in Saptamana Mare sa am si eu o zi, cu sufletul linistit...fara ganduri negative, intotdeauna imi doresc ca Vinerea sa devina o zi pasnica, spiritual vorbind, sa compenseze pentru toata agitatia dinaintea ei...

Semnificatia religioasa si istoria din spatele acestei zile e mare. Nu vreau sa marsez prea mult aici, pentru ca eu nu sunt in masura sa vorbesc...
N-am reusit sa imi pastrez gandurile bune si sufletul deschis pana acum... Imi amintesc detalii ale acestei ultime zile de vineri din anii precedenti si imi simt pieptul greoi, ochii ameninta sa planga, asa ca stopez sirul amintirilor...
Ce-a fost, nu mai conteaza.
Incarcatura emotionala, poate mai mult subconstient, e mare. Ma trezesc inecata in furie, balmajesc cuvinte grele al adresa oricui si a orice, privesc incruntata in jur, adormita de oboseala, apoi ma rog "Doamne, umple-mi sufletul de ganduri bune!Macar ajuta-ma sa le alung pe cele rele!"
Pana la urma o zi in care sa-mi reprim furia n-ar conta mai mult decat toate celelalte. Nu-mi pot pune cenusa-n cap, nu-mi pot impune sa simt sau sa nu simt ceva deosebit...
Imi doresc sa fiu alaturi de cei dragi, imi doresc sa-mi tin barbatul de mana, sa stiu cat de mult ma iubeste, sa stie cat de mult il iubesc, sa ii vad pe ai mei, osteniti dupa pregatirile de sarbatoare ca-si trag sufletul, sa ne bucuram ca stam toti la aceeasi masa, care inseamna mai mult decat bucate traditionale indesate-n stomac...
Cred cand spun "Hristos a Inviat!" chiar daca-i dau o alta semnificatie... Cred ca Dumnezeul din noi ne lasa sa ucidem tot raul si sa inviem intr-o secunda, daca nu cu totul diferiti, macar cu un licar de speranta...ca maine...ar putea fi mai bine... ca toti dintre noi avem suflete, ca suntem capabili sa le umplem, ca putem sa iertam, sa fim iertati, sa uitam cateva momente de greutati...
Sa facem toate acestea, sa nu uitam totusi de... cei ce nu mai sunt printre noi...si de cei mai putini norocosi...Ganditi-va cat de norocosi suntem noi (unii) si ca intotdeauna exista oameni intr-o situatie...mai grea.


Va doresc Sarbatori frumoase!

Niciun comentariu: