vineri, 15 martie 2013

"de maine" nu am sa mai mint...

Stiu pe pielea mea ce inseamna acest "de maine am sa...". Incepand de la "de maine am sa renunt la fumat"  sau "de maine ma apuc de sala" sau chiar "de maine am sa fiu mai calma". Acel "maine" nu mai vine niciodata daca nu incepi sa o faci chiar in momentul in care o gandesti.
Mintea noastra e capabila sa devina cel mai mare dusman posibil cand vine vorba de auto-sugestie. Nimeni si nimic nu poate sa ne influenteze atat de puternic precum o minte determinata sa...ceva.
Pun mereu pe "hold" chestii importante. Lasa ca ma vad cu fetele saptamana viitoare, desi mi-e foarte dor de ele... Am timp sa ies mai mult, de luna viitoare. Mai astept putin pana sa ies cu rolele, o sa faca vreme si mai frumoasa. ..
Amanam atat de multe lucruri care ne-ar infrumuseta viata, incepand de la chestii minore pe care le consideram nesemnificative, pana la ajunge sa traim o viata intreaga pe hold.
Asa ca incet-incet, dar SIGUR ar trebuie sa facem totul acum. "Si maine e o zi" nu mi se mai potriveste deloc.
Mintea mea e atat de vicleana incat va ajunge sa ma convinga ca de fapt ma auto-protejez si ma iubesc dandu-mi ragaz sa orice.
"lenevesc azi si de maine ma apuc serios de treaba"
Nu e bun obiceiul asta extins. Daca ne-am obisnuit ca la inceput anului sa ne setam obiective, de care tot noi radem cateva luni mai putin ca nu s-au indeplinit, asta nu inseamna ca e o idee buna...
N-am de gand sa devin un guru motivational doar pentru ca mie mi-a fost usor sa renunt la fumat si pentru ca m-am indragostit de mersul la sala. Le consider intamplari norocoase. Pentru altii s-ar putea sa fie mai greu insa.
Iar faptul ca sunt intr-o eterna competitie cu mine si ca nu sunt multumita aproape niciodata de realizarile mele nu este o calitate, ci mai degraba ma transforma intr-un sportiv participant la olimpiada nemultumirii....
Totusi... Vreau sa fie foarte clar ca "de maine" e mincinos.

Prefer "acum ori niciodata".

Niciun comentariu: